olgaruwe.reismee.nl

Long Time No See

Hey iedereen!

Het is weer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven, ik heb het namelijk super druk dus helemaal geen tijd om te schrijven!

Helaas is er nog geen gezin voor me gevonden, maar ik heb wel erg veel gedaan de afgelopen weken.

De tweede week bij mijn tijdelijke gezin was een rust weekje, ik was erg moe door de hooikoorts en de medicijnen die ik daar voor moet nemen en heb dus ook vooral geslapen. Dinsdag deed ik mijn eerste vrijwilligerswerk, namelijk bij een voedselbank! Ik moest eten uitdelen aan mensen die daar zelf geen geld voor hebben. Het was erg interessant om te doen, en ik ben blij dat ik het heb kunnen doen. Die woensdag ben ik weer naar Yvette geweest, en hebben we besloten dat ik tijdelijk daar zou gaan wonen. Op dit moment woon ik dus ook nog steeds bij Yvette, en ik vind het erg leuk hier in huis. Donderdag ben ik verhuisd en vanaf vrijdag ben ik weer naar school gegaan! Ik zit nu weer op Peach County High School, totdat er een nieuw gezin voor me is gevonden. Ik kan namelijk niet zolang uit school blijven.

Vrijdag 12 september ging ik naar het Ed Sheeran concert in Atlanta! Voor de mensen die me goed kennen, hier heb ik echt LANG naar uit gekeken en nu was het dan eindelijk het moment! Ik ging samen met Skyla en Chris, en Yvette heeft ons er heen gereden. Natuurlijk was het super leuk en vooral ook fijn om even van alle stress af te zijn. Ik had de tijd van mijn leven! :)

De volgende weken was ik vooral erg druk met school. Mijn wekker gaat elke dag om 5:30 (UGH) en ik sta meestal tussen kwart voor 6 en 6 op, en moet om kwart over 6 weggaan, naar de busstop. Dan rijdt de bus nog iets meer dan een half uur richting school en begint de school om 7:15 (!) Ja, het is hier dus erg vroeg! Ik ga dan ook meestal rond 9 uur mijn bed in, maar probeer eerder naar bed te gaan.

Op school heb ik verder nog steeds niet echt vrienden, dit komt vooral door de hechte groepjes die hier zijn op de school. Ik heb gelukkig wel een paar jongens waar ik mee kan praten, en ben dus ook niet alleen tijdens de lunch. En natuurlijk zijn de exchange students heel aardig ;). Mijn duitse vriendin is helaas vertrokken en gaat weer terug naar duitsland deze week :( dit is natuurlijk erg jammer maar het was wel de goede beslissing die ze had moeten nemen!

2 weken geleden (ja sorry het is erg onlogisch haha) had ik mijn eerste amerikaanse feestje! Het vriendje van het nichtje van Yvette had een kleine get together en omdat Chris en Alex hier heen gingen was ik ook maar mee gegaan. Het was erg gezellig en ik heb weer wat nieuwe mensen leren kennen (yay). Oh, ik weet trouwens niet of ik het al had gezegd, maar dit nieuwe tijdelijke gezin waar ik in woon bestaat uit een vader (Jon), moeder (Yvette) en twee zoons, Alex die niet meer thuis woont, en Chris, die nog wel thuis woont maar ik eigenlijk nooit zie omdat telkens als ik thuis kom van school hij naar school vertrekt haha. Ik zie hem dus alleen in het weekend. Het is hier heel gezellig en ik voel me helemaal thuis :) Ik kan goed met Chris en Alex omgaan en het is altijd leuk om te praten met Yvette. Jon heb ik nog niet heel veel gezien, omdat hij op dit moment op vakantie is. Maar de keren dat ik met hem heb gepraat, was het heel gezellig!

Vorige week zaterdag ben ik met Skyla op homecoming dress zoektocht gegaan. En ja, we hebben er een gevonden! :D

Ik heb er ook gelijk schoenen en een ketting bij gekocht en vandaag heeft Yvette me verrast met een corsage! Morgen ga ik met Skyla naar Northside High School (de school waar zij op zit) homecoming dance en hier zal ik dus waarschijnlijk veel foto's van posten hihi.

De tijd gaat ineens heel erg snel, vooral omdat ik erg druk ben en ik ook heel moe ben door de weeks omdat ik natuurlijk erg vroeg moet opstaan. School is heel erg makkelijk, ik heb straight A's, alleen wordt mijn wiskunde waarschijnlijk een B omdat het wat moeilijker is haha. Dit is dus wiskunde op college niveau.

Wat ook erg grappig was, gisteren ging het fire alarm echt elke minuut af, dus bedacht de leraar, laten we naar buiten gaan. We hebben ons laatste uur dus buiten les gehad :) Dit was alleen niet heel handig voor mij, want ik was erg afgeleid door alle school bussen die langs kwamen rijden haha. Maar we deden toch niet zo veel, zelfs de leraar zat steeds op zijn telefoon, dus het was denk ik niet zo erg.

Ik heb niet heel veel te vertellen, ook al heb ik al 3 weken niet geschreven, maar dit komt vooral denk ik omdat het leven een beetje normaal begint te worden hier. Dingen die ik eerst het raarste ter wereld vond, zijn nu de meest normale dingen. Met de taal heb ik totaal geen moeite, ik vind het juist vervelend om Nederlands te praten. Alleen als ik heel moe ben begin ik een beetje te stotteren met mijn engels, maar het wordt al steeds vloeiender en ik begin zelfs al een accentje te krijgen! Ook zegt iedereen hier dat ze niet eens merken dat ik foreign ben, omdat ik bijna geen accent heb volgens hun hahaha.

Nou dit was het wel weer voor nu, als er vragen zijn ben ik altijd blij om ze te antwoorden! :)

Xxxx Olga :)

Reacties

Reacties

Marian Soontiens

Hoi Olga,
Goed om te horen dat het nu goed met je gaat,ja,ja ik volg je verhalen en vindt het reuze knap van je dat je er het beste van maakt,het gaat je goed !groeten vanuit blaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active