olgaruwe.reismee.nl

2 maanden in the USA!

Wauw de tijd vliegt voorbij hier! Ik zit er al 2 maanden!!!

Er is de afgelopen 3 dagen niet heel veel gebeurd, haha, maar ik vond het toch wel weer leuk om wat te plaatsen, aangezien het vandaag dus precies 2 maanden geleden is dat ik in dat vliegtuig stapte!

Het leven hier begint best normaal te worden. Ik heb totaal geen moeite met de taal (ook geen een keer gehad), en ik vind het steeds vervelender om nederlands te praten, en probeer dat dus ook zoveel mogelijk te vermijden haha.

Vorige week vrijdag kregen we op school het verdrietige nieuws dat een dochter van een leraar een hartaanval had gehad, en die dag stond dus ook in het teken van de rouw voor haar. We hadden meerder keren op de dag een 'moment of silence' en de vlag werd op de helft van de paal gehangen. De meeste leraren waren dan ook erg verdrietig deze dag, omdat er veel leraren een goede band hebben met de leraar van wie de dochter is gestorven. Dit vond ik zelf ook erg verdrietig, en ook erg indrukwekkend. Normaal zijn de lessen heel erg luidruchtig, iedereen schreeuwt door de klas en zit op z'n telefoon. Maar deze dag, zodra de directeur de woorden moment of silence door de monitor zei, was iedereen meteen doodstil.

Alsof dat niet genoeg was, kregen we maandag het nieuws dat een oud student van Peach County High School was doodgeschoten. Ik weet niet precies hoe en wat, maar volgens mij was het 'gang-related'. Omdat deze student heel erg involved was met de school (hij zat in het football team en deed overal vrolijk aan mee), werd ons koor gevraagd om een lied te zingen tijdens de candlelight vigil voor hem. Ik, als enthousiast koorlid, meldde me meteen aan om mee te doen. Zo stond ik gisterenavond dus te zingen in het koor tijdens de candlelight vigil. Ook dit was een erg verdrietige maar indrukwekkende ervaring. Yvette heeft ons lied gefilmd en ik zal het ook hier uploaden.

Na al dat verdriet heb ik ook nog wat leuks te vertellen. Vanaf morgen begint de fair namelijk! Ik ga hier morgen heen om vrijwilligerswerk voor Ayusa (de amerikaanse partnerorganisatie van travel active) te doen, en waarschijnlijk ga ik er zaterdag ook heen om rond te kijken met een vriend van me.

Op school gaat het qua cijfers nog steeds goed. Het is nog steeds echt super makkelijk, zelf mijn AP klas gaat me makkelijk af. Het enige wat aan de moeilijke kant ligt is US History. Ik ben namelijk nooit echt goed in geschiedenis geweest haha, en het gaat ontzettend snel in deze klas. Maar, het komt ook omdat ik veel lessen heb gemist omdat ik 2 weken uit school was. Dit komt dus waarschijnlijk wel weer goed :)

Als laatste, nee, ik heb nog steeds geen permanent gezin haha. Ik weet ook nog niet zeker of ik op Peach County High School blijf, nog meer onzekerheid. Maar ik ben op dit moment erg gelukkig met waar ik nu zit, ik kan het nog steeds erg goed vinden met iedereen in dit gezin en ik voel me zelfs thuis hier :)

Xxxx Olga

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active