olgaruwe.reismee.nl

So much has happened!

Hallo iedereen!

Het is hier nu zondag middag en ik heb lekker uitgeslapen vandaag. Het plan was om naar de kerk te gaan, maar ik heb de afgelopen dagen heel slecht geslapen en het heel druk gehad, dus Lorraine (mijn tijdelijke gastmoeder) stelde voor om lekker uit te slapen vandaag :)

Er is deze week heel erg veel gebeurd, vooral leuke dingen, dus die wilde ik weer even met jullie delen :)

Dragon Con weekend

Vorig weekend ben ik naar Atlanta geweest, voor een Anime conventie genaamd Dragon Con. Mensen verkleden zich als anime karakters, maar ook sci-fi karakters en ik weet niet wat allemaal haha. Ik ben alleen vrijdagavond en zaterdagochtend geweest, omdat het heel veel lopen was en dat ging niet zo goed met mijn enkels. Zaterdagavond en zondag ben ik bij een zus van Ken geweest, dat was super gezellig en we hebben veel leuke dingen gedaan. Ik heb corn on a cob gegeten en we hebben zelfs andijviestamp gemaakt! We wilden ook nog poffertjes maken, maar daar zijn we helaas niet aan toe gekomen. Ik zal snel foto's toevoegen van Dragon Con.

Maandag 1 september

Het was deze dag labor day, dus we waren vrij van school. Ik weet verder niet wat het betekent haha. Deze dag kwamen we terug van Atlanta en meteen toen ik thuis kwam heb ik mijn koffer ingepakt en ging ik weg. Yvette (iemand van ayusa) kwam mij ophalen en samen met haar en haar zoons ben ik gaan lunchen en daarna een beetje winkelen. Om 7 uur brachten ze me naar mijn nieuwe tijdelijke gezin. Ik heb 's avonds een beetje met Lorraine gekletst en ben vroeg naar bed gegaan

Dinsdag 2 september

Een maand in the USA! Ik was die dag precies een maand hier, en dat moest natuurlijk gevierd worden haha. Ik was met Lorraine naar Hobby Lobby geweest, nou ik keek mijn ogen uit! Het is een winkel die vol staat met Halloween en Christmas decorations, en daar naar kijken kostte al een half uur (het was zooooo veel!), maar toen ontdekte ik dat dat pas een kwart van de winkel was. We hadden niet veel tijd en zin om alles te bekijken, dus zijn maar snel een rondje gelopen, maar ze hebben daar echt alles qua decorations! Je kan er materialen halen, verf voor schilderijen, poppenhuizen, echt alles.

Hierna gingen we naar de Aldi (ja, die hebben ze hier haha!) om even wat eten en snacks te halen. Ik had mijn sweet&salty granola bars gehaald (mijn nieuwe verslaving), maar deze waren nog niet half zo lekker als het echte merk. Verder heb ik die dag niet zo veel meer gedaan

Woensdag 3 september

's Ochtends hadden Lorraine en ik banana bread gebakken! Het was best lekker en heel goed gelukt :) oh en we hadden er chocolate chips in gedaan, want Lorraine is gek op chocolade! Haha. Die dag heb ik niet veel gedaan, een beetje thuis rond gehangen en tv gekeken, lekker relaxed

Donderdag 4 september

Yvette kwam me om 12 uur ophalen om te gaan lunchen. Dit deed ze in stijl, namelijk in een Corvette! Voor de gene (waaronder ik) die niet weten wat het is, het is een dure sportauto waarvan je het dak er af kan halen. Ik zal foto's toevoegen zodat jullie het kunnen zien! Met mijn zonnebril op in die auto voelde ik me net een filmster in Hollywood haha, super leuk!

Yvettes jongste zoon Chris was er ook tijdens de lunch. We gingen (voor mij voor het eerst) naar Steak & Shake en ik heb hier Mini Cheesburgers met Vinegar French Fries gegeten. De burgers waren super lekker, maar de frietjes waren echt smerig. Maar, het was toch wel leuk om een keer te proberen! Hierna brachten we Chris terug naar huis en ging ik mee naar Middle Georgia State College, om even rond te kijken. Daar kwamen we Alex, Yvettes oudste zoon tegen, die daar Technical Engineering studeert. Yvette liet me met Alex achter en hij liet me de hele school zien. Het zag er super mooi uit en ik heb er echt van genoten! Toen we alles een beetje hadden gezien gingen we naar een leeg lokaal en keek ik toe hoe Alex een wiskunde probleem probeerde op te lossen (ik snapte er echt helemaal niks van haha). Toen er mensen binnen kwamen omdat ze les hadden, besloten wij maar om weg te gaan haha, we gingen naar een van Alex zijn leraren en zijn hier een half uurtje gebleven. Het was heel interessant om wiskunde op zo'n hoog niveau te zien, en ik snapte er toch een klein beetje van jeej!

Hierna haalde we Chris op, die ook op deze school studeert, en gingen we in het park op de campus op een bankje zitten en een beetje praten. Het was super gezellig die dag en het was ook fijn om te kunnen praten met mensen die slimmer zijn dan de gemiddelde amerikaan haha. 's Avonds gingen we uit eten bij Chick - Fil - A, en dit was verassend lekker. Ik had een chicken soup en salad besteld ;). Hierna bracht Yvette me weer thuis en ging ik alweer vroeg naar bed.

Vrijdag 5 september

Dit was weer een rust dag, dacht ik, maar toen bedacht Gwen (Lorraines dochter) dat we maar moesten gaan lunchen. Ze bracht me naar een buffet bar, waar ik 2 van haar vrienden ontmoette. Het was heel gezellig en ik heb sushi kunnen eten! Oh en na het eten kregen we een fortune cookie ;) super amerikaans natuurlijk!

's Avonds had ik mijn eerste football game! Het was peach county high school tegen perry high school, en dit zijn blijkbaar rivalen van elkaar dus het was een rival game! Dit betekent dat er dubbel zoveel mensen zijn en de spirit nog hoger ligt. Ik kwam een beetje te laat, dus we hadden jammer genoeg geen zitplaatsen, maar dat was niet zo erg. Ik was samen met een exchange student uit Libanon en Duitsland en we snapten er alle drie helemaal niks van. Ik vond het wel super leuk om mee te maken en ook de cheerleaders en de band was fantastisch om te zien! Ik zal ook hiervan snel foto's posten :)

Zaterdag 6 september

Ik was super moe van vrijdag, omdat ik pas om half 12 kon slapen en ik moest om 6 uur opstaan, omdat ik met Yvette en Chris naar Atlanta zou gaan! Ik kon totaal niet slapen en werd meerdere keren wakker 's nachts, dus heel fijn! Maar ik werd op tijd wakker en was op tijd klaar, David (mijn tijdelijke gastvader) bracht me naar een meeting point en daar stapte ik over op Yvettes auto. Ik heb in de auto gelukkig wat kunnen slapen, want het duurde 1,5 uur om in Atlanta te komen. Hier ging ik met Chris mee naar CAP, wat staat voor civil air patrol. Hier leren jongeren de basis van the military air force, en het is vooral bedoeld voor als je in de luchtmacht wil later. Ik was niet van plan om mee te doen, maar ik werd er een beetje in mee gesleurd haha. Ik had ook totaal de verkeerde kleren aan, een lange spijkerbroek en een tshirt met lange mouwen. We moesten namelijk 3 uur buiten zijn en keihard werken, het was zo'n 30 graden buiten en de zon scheen volop. Ondanks dat het me heel ongemakkelijk leek, had ik het heel erg naar mijn zin! Ik werd in een klein groepje gezet met mensen die ook voor het eerst waren, en het ging verassend goed naar mijn idee. We kregen de beginsels van het marcheren te leren en dat duurde best lang, omdat er een jongen in mijn groepje zat die het steeds niet door had haha. Ik zweette me helemaal kapot, en gelukkig gingen we hierna even naar binnen om een spel te doen. Maar, de leider was boos geworden omdat niemand z'n sportkleren mee had genomen, en dus moesten we gaan sporten, BUITEN. We moesten 'maar' 15 flutterkicks doen (ze tellen 4 flutterkicks als 1, dus het was eigenlijk 4 x 15...) en daarna 'maar' 15 push ups. Maar omdat er 2 jongens waren die niet fatsoenlijk meededen werden dit er 30... En jezus het was heet buiten.... Gelukkig hield ik alles vol en ik was trots op mezelf! Hierna gingen we weer neer binnen om nu wel het spel te doen, maar dat liep uit op een discussie want niemand snapte de spelregels dus gingen we maar football doen. Ik kon natuurlijk niet meedoen, dus belde Yvette om me op te halen. Ik ben met haar even naar de mall geweest en daarna gingen we Chris weer ophalen. We zijn gaan lunchen bij Chick-Fil-A (alweer) en reden daarna weer terug naar huis, weer geslapen yay!

Ayusa had een pool party gepland, wat om 1 uur begon, en wij waren natuurlijk pas om 3 uur weer terug haha. Ik ging samen met Skyla (een meisje wat heel erg involved is met de exchange students, zij zit wel hier ergens op school en is gewoon Amerikaans) en Yvette daar heen, en het was eigenlijk al bijna voorbij toen we er kwamen. Ik heb nog even met het meisje uit Libanon gepraat en we gingen al snel weer naar huis. Omdat we niet echt hadden gezwommen bood Yvette aan om het feestje bij haar thuis voort te zetten (met alleen Skyla, ik en een meisje uit Thailand), dus dat deden we maar haha. Het was super gezellig en ik heb de tijd van mijn leven gehad! We hebben bij Skyla thuis gegeten (zij woont vlak bij Yvette) en gingen daarna weer vrolijk door met zwemmen. Het meisje uit thailand moest helaas wel eerder naar huis, maar daarna kwam Chris in haar plaats mee zwemmen. We bleven tot 10 uur in het zwembad en toen werd het toch echt koud, ja koud in Georgia hahaha. Maar gelukkig hadden ze ook een hot tub daar, dus hebben we daar nog even in gezeten totdat Skyla om 11 uur naar huis moest. Yvette bracht me hierna ook naar huis, wat nodig was, want ik was erg moe!

Het was gisteren een super leuke dag, en ik heb nu eindelijk vrienden gemaakt haha. We gaan het ook zeker nog een keer doen!

Sorry dat het weer zo'n lange blog is geworden haha, ik zal jullie weer op de hoogte houden wat er volgende week allemaal gebeurt :)

Xxx Olga

Reacties

Reacties

Martine

Hi Olga,
Fijn om te horen dat het nu wat beter met je gaat ... Hoop dat je nu de magere maand achter de rug hebt en er nu 11 vette plezante maanden in het verschiet liggen!!

Elma

Wauw Olga, wat gezellig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Fijn dat het nu beter gaat! Je bent nu tijdelijk bij Lorraine en David begrijp ik. Weet je al wanneer je naar je vaste gezin gaat of blijf je daar nog een poosje? En is dat dan ook in de buurt van je nieuwe school? Je doet het hartstikke goed meid! En ik ben blij voor je dat je nu leuke mensen hebt ontmoet. X Elma

Sandra

Olga wat kan jij mooi schrijven en wat maak je veel mee.
Ik ben de buurvrouw van Koen en heb koen moeten smeken voor de link van dit verslag :-) ik was het kwijt.
Ik hoop da je nog een mooie tijd gaat hebben daar en je ben een sterke meid houd vol he...Ik blijf je verhalen lezen..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active