olgaruwe.reismee.nl

Storing :(

Zoals aan de titel te zien is er een storing geweest bij Reismee. Dit betekent dat ik al mijn verhalen kwijt ben. Daarom zal ik me even opnieuw voorstellen en zeggen wat ik ga doen enzo :)

Mijn naam is Olga en ik ga een jaar naar een High School in Amerika! Ik kom jullie hier er iets meer over vertellen en ik deel mijn ervaringen en gedachten net voor en tijdens mijn avontuur.

Om maar bij het begin te beginnen begon het avontuur in juni 2013. Eind deze maand meldde ik me aan bij Travel Active voor het high school programma en toen begon dus ook al het geregel en gestress rond het hele gebeuren, want ja, je moet er wel iets voor doen! Zo heb ik een heel uitgebreid aanmeldingspakket moeten invullen, waar ze letterlijk alles van me vroegen, daarna het eindeloze wachten op een gastgezin, het regelen van een visum en natuurlijk de mentale voorbereiding!

Ik ben dit jaar als eerste geplaatst (dit had ik echt NOOIT verwacht), dit was 4 januari 2014, dus al meer dan een half jaar. Ik kom te wonen in een gastgezin wat bestaat uit een vader, moeder, dochter en een hele verzameling dieren. Ze wonen in een knus, gezellig huisje op het platteland in het dorpje Fort Valley, Georgia. Dit ligt in het zuidoosten wat drie dingen betekent: een Southern accent, hitte en de bible belt. En ja, ik heb echt het hele pakket. Mijn gastvader kan ik soms als we skypen zelfs niet verstaan door zijn accent, het wordt daar in de zomer (die is zo’n 4 maanden daar) niet kouder dan 30/35 graden en in de winter wordt het minimaal zo’n 5 graden (nee daar klaag ik niet over haha), en ze zijn enorm gelovig, elke week twee keer naar de kerk, bidden voor het eten, etc.

Over 1,5 week vertrek ik, 2 augustus. Ik vlieg dan vanaf schiphol naar Newark, New Jersey. Hier moet ik een paar uur wachten op het vliegveld waarna ik doorvlieg naar Atlanta, Georgia. Hier spreek ik af met mijn gastgezin en ga ik (waarschijnlijk erg vermoeid) door naar mijn nieuwe huis.

Ik heb er tot nu toe super veel zin in gehad en dit wordt ook steeds meer, maar ook komt er steeds meer het besef bij dat ik bijna weg ben en iedereen achter moet laten, alleen weg ben en dus dingen zelf moet oplossen en niemand ken. Het zijn dus erg gemixte gevoelens.

Verder nog hoop ik dat jullie mijn verhalen leuk gaan vinden en er zelf ook enthousiast gaan worden en misschien zelfs ook een jaar naar Amerika willen! Als je mijn blog wilt volgen kan je ergens rechts op de site je email adres invullen, dan krijg je elke keer als ik iets schrijf een email van mijn verhaal J Ook wil ik meer dan graag eventuele vragen beantwoorden! :)

Nou, bij een update schrijf ik weer!

Greets, Olga

Reacties

Reacties

Elma

Lieve Olga,
Wat heb je een leuke stijl van schrijven!

Het komt echt dichtbij nu hè. Super dat je nog steeds zo enthousiast bent en je verhalen met ons wilt delen.

Veel plezier deze laatste daagjes, geniet van alles wat op je weg komt een dan komt het helemaal goed.

X Elma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active