olgaruwe.reismee.nl

Party, Military Base and Schoolchoir


Hallo iedereen!

Ja, ALWEER een blogverhaal!Ik weet dat ik echt heel veel post hier haha, maar dat zal denk ik snel minderen. De afgelopen 2 weken is er zooooo veel gebeurd, en ik wil het zelf ook niet vergeten haha. Ik hoop dat jullie mijn verhalen leuk vinden en er zelf ook nog iets aan hebben.

Dit is in ieder geval het verhaal van mijn vrijdag, zaterdag en zondag (in een twisted volgorde haha)

Party

Zaterdag hadden Alie en ik een feest thuis. Het was Alie’s sweet sixteen en mijn welcome to America party. Er waren rond de 30 mensen en omdat het zo heet was, deden we de hele dag waterspelletjes. Deze dag ging het niet heel goed met me, ik had erg veel heimwee en voelde me alleen. Dit kwam vooral omdat er veel familie van the Gills kwam, en omdat ik bijna niemand van de vrienden van Alie kende. Ik heb wel wat spelletjes meegedaan, maar op een gegeven moment had ik het koud (ja, IK had het koud haha) en ging ik naar binnen bij de familie zitten. Toen we hotdogs hadden gegeten (jezus deze waren vet), moesten we allemaal naar binnen om cadeautjes te gaan uitpakken. En super lief, veel mensen hadden ook cadeautjes voor mij gekocht. Zo kreeg ik van Kim en Ken een dagboek, opbergdoosje en Nerds. Van Grammy kreeg ik een heel lief kaartje met een cadeaubon. Van een paar kennissen kreeg ik een tasje vol eten (suuuuper lekker) en van wat familie kreeg ik nog meer eten. Veel snoep en crackers en whatever.

Military Base

Zondag voelde ik me nog steeds niet zo goed qua heimwee. Omdat ik vorige week veel moeite had met naar de kerk gaan was ik deze zondag ook niet meegeweest. Toen ik uiteindelijk wakker werd waren Ken en Alie blijkbaar ook niet geweest haha. We hebben deze ochtend en middag eigenlijk helemaal niks gedaan. Een beetje gamen, voor de tv liggen, gezellig praten, meer niet. Wel heb ik nog met mijn moeder geskypet, en hierdoor voelde ik me iets beter. Om 4 uur gingen Kim en Alie weer naar de kerk, en weer ging ik niet mee (door de heimwee), dus was ik toen alleen thuis met Ken. We moesten Chelsea (Alies zus) nog naar huis brengen, dus dat gingen we eerst doen, maar niet voordat we langs Dairy Queen waren geweest. Ik had dit keer een cookie dough Blizzard en hmmm dat is zo lekker! Dairy Queen is echt iets waarvan ik nu al zeg dat ik het ga missen haha. Nadat we Chelsea thuis hadden afgezet wilde Ken nog langs zijn werk (de military base). Toen we er aan kwamen, moesten we eerst door een grens, wat eruit zag als die hokjes waar je moet tol betalen in Frankrijk. Er stonden 2 mannen in militair costuum, met geweren vast. En nog iemand in een politiepak met een geweer. Ken moest zijn work ID laten zien en vertelde dat je daar niet zomaar binnen mag komen. We reden verder en ik zag al snel waarom. De base is eigenlijk gewoon een klein dorpje, helemaal omringd door hekken met elektriciteit erop. Mensen die er werken wonen ook meestal daar, er zijn 3/4 wijken gebouwd waar mensen van verschillende rangen in worden gezet. Ze hebben alles daar, een eigen mall, grocery stores, scholen, een sportgebouw en sportvelden, golfbaan, marathonloopbaan, en zelfs een eigen hunting club! Ken liet me alles zien en vertelde overal iets over, super interessant. Ook liet hij zijn werkplaats zien. Hij werkt als een Air Craft Mech. wat betekent dat als er nieuwe vliegtuigen worden gebouwd, hij ze moet controleren en doorsturen naar de testpiloten. Vroeger ging hij vaak overseas voor zijn werk, maar nu wil hij dat niet meer, dus gelukkig blijft hij gewoon thuis. Ik zie hem jammer genoeg niet zo vaak, omdat hij nog ligt te slapen als ik naar school moet, en hij pas thuis komt van werk als ik al lig te slapen. Ik zie hem dus ook alleen maar in het weekend, wat jammer is, omdat ik heel goed met hem kan opschieten.

School choir

Omdat ik Chorus als vak heb op school, zit ik automatisch ook in het schoolkoor. Ze hebben volgens mij 2 keer per jaar een groot concert op school, winterconcert en graduation concert. Maar van de 130 mensen in het koor mogen er ongeveer 55 mensen in het All State Chamber Choir. Dit is dus een kleiner groepje (nog steeds heel groot) van de beste mensen uit het koor. Zij reizen veel door de staat en doen overal wedstrijden tegen andere scholen. Onze school is erg goed en ze hebben ook al veel wedstrijden gewonnen, dus ik hoop heel erg dat ik hier in kom.

Vrijdag hadden we voor elk van een SLO, dit is een pre-test om te kijken hoe ver iedereen is in het vak en hoe minder je daarvoor scoort, hoe hoger je kan krijgen op andere testen. Dit omdat ze vooral cijfers geven voor hoeveel je groeit en leert in het vak. Voor koor had ik 16/16 punten, we moesten namelijk solfege doen en ik ben dit al 2 jaar aan het doen dus het was voor mij heel makkelijk haha. De leraar zei dat hij me graag in het All State Chamber Choir wil hebben, en dat ik zeker auditie moet doen. Ik ga dus ook ZEKER proberen erin te komen want dat is echt iets wat ik heel graag wil. Ik weet verder niet wanneer en hoe die audities zijn, maarja daar zal ik wel snel achterkomen.

Sorry als ik dingen herhaal! Ik kan het allemaal niet meer bijhouden hahah.

Ook, wat vandaag heel leuk was, is tijdens US History mag je altijd gaan omkleden als je in een sportteam zit, of eerder weg als je training of een wedstrijd hebt. Vandaag was er iemand uit het footballteam die zich moest omkleden, en wauw dat zag er leuk uit. Echt typisch zo'n football jersey, super leuk!

Verder, is mijn rooster weer veranderd. De vakken zijn nog hetzelfde maar de timing is een klein beetje veranderd:

1. British Literature

FLP - Chorus (dit is flexible learning period, waarin je je moet voorbereiden voor belangrijke examens. Aangezien ik geen een vak heb waarin ik deze belangrijke examens heb, is dit mijn keuzevak geworden, en blijkbaar heeft iemand voor mij hier Chorus ingevuld haha (wat totaaaal niet erg is)

2. Psychology

3. Intro to Healtcare Science

4. Intermediate Chorus 1

Lunch / 5. Advanced Chorus 2 (ik zit niet echt in deze klas maar moet er wel steeds bijzijn van de leraar "voor de ervaring". Hier heb ik de tijd van mijn leven, vooral omdat het op mijn tempo gaat haha. Intermediate gaat veel te sloom voor me. Ik zit hier dus tijdens mijn lunch en ik ga voortaan ook lunch van thuis meenemen, omdat ik dit uur niet wil missen :)

5. Intro to Business and Technology

6. Math 4

7. US History

EN!!!! Ik ben erachter gekomen dat mijn history teacher ook de chearleading coach is!!!! Zoals velen van jullie weten is het echt mijn droom om te chearleaden en ik had gehoord dat dit niet kon, omdat de tryouts in maart waren en ik er toen natuurlijk nog niet was. Maar de coach is suuuper excited omdat ze iets heeft voor foreign exchange students hahaha. Ze is super aardig en wil me heel graag in het team hebben, alleen het probleem is dat ik een uniform moet hebben en daar is het (zo begreep ik het) te laat voor. Ik mag in ieder geval wel komen kijken naar de trainingen en meegaan naar alle football games met het team en misschien mag ik het 2e semester wel meedoen!!

Sorry dat deze blog zo lang is geworden, er gebeurt ook zoveel... In ieder geval wilde ik nog zeggen dat ik nu even mijn nederlandse telefoon heb uitgezet, omdat het blijkbaar erg tegenwerkt tegen mijn heimwee als ik met Nederland communiceer. Ik zal dus voor een tijdje niet bereikbaar zijn via whatsapp, nog wel via facebook, email en deze blog, maar ook dit iets minder.

Groetjes, Olga :)

Reacties

Reacties

Yvonne

Goed bezig Olga! Leuk om te lezen! X

Elma

Wat maak je leuke dingen mee! Zou te gek zijn als je in het huppeldepup grote koor mee mag doen. Meneer Wouters zal trots op je zijn. Groot gelijk dat je wat afstand neemt van NL. Focus op waar je nu bent zal je sterker maken. Maar de foto's van jou als cheerleader moet je echt meteen delen hè!!! XX

Wil Ruwe

Hey Olga, super leuk je verhalen te lezen. Wat een mooie ervaring! Ik weet dat het in het begin moeilijk is omdat je iedereen mist maar geloof me dat wordt minder. Je blijft denk ik altijd wat heimwee houden maar dat is normaal , je moet er alleen mee om leren gaan. Het zou ook niet goed zijn als je helemaal geen heimwee had, toch? Maar je leert er mee om te gaan, echt. Denk maar aan de mooie ervaring die je op doet als je het weer moeilijk hebt. Geniet er van en we kijken uit naar je leuke verhalen. Groetjes van je tante Wil

Janus en elly

Geweldig interessante verhalen.
Ga zo door.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active