olgaruwe.reismee.nl

Church, orientation and school

Heey allemaal!

Ik ben nu iets meer dan een week in Amerika en het is super hier! Er zijn een paar dingen compleet anders natuurlijk haha, maar daar zal ik later op ingaan als ik wat minder te vertellen heb.

Ten eerste, donderdag was het open house op mijn school. Ik haalde mijn rooster op en deed een tour rond de school. Ik had een verschrikkelijk rooster, waaronder AP US history (ik ben slecht in geschiedenis en dit was dus geschiedenis op college niveau) en Journalism (daar vertel ik zo wel over). De school was suuuuper groot haha en ik heb een paar foto's gemaakt die ik zo zal uploaden :)

Vrijdag - mijn eerste schooldag! Ik begon de dag heel leuk met British Literature. Dit was leuk door de leraar, zij is echt heel aardig en grappig :). We hebben geen les gehad, maar we hadden Ice Breakers. Dit is zeg maar een spelletje om elkaar beter te leren kennen. We moesten een huge ballon rondgooien en waar je duim opkwam die vraag moest je voorlezen. Oh en jezelf voorstellen. Ik kreeg de vraag are you a night or a morning person? Natuurlijk antwoordde ik met night. Als tweede had ik Psychology, wauw dat was leuk! De leraar is heel raar, en ze vertelde een beetje over wat psychologie is en waar het voor gebruikt wordt enzo. Als derde had ik Intro to Healthcare Science. Ook hier een icebreaker. We moesten een papiertje pakken en er iets opschrijven wat de leraar van je moest weten. Ik had opgeschreven ' I'm an exchange student from the Netherlands '. Daarna alle propjes in het midden gooien en iedereen een voor een eentje pakken en raden wie het was. Iedereen wees bij de slimme dingen zoals I like reading naar mij (haha). Maar toen mijn briefje kwam wees echt heel de klas naar mij (ik was de enige blanke in deze klas). Als vierde had ik koorklas. Dit was suuuuper leuk! We kregen een paar liedjes te horen en verder een introductie. Ook moesten we ons voorstellen en toen ik zei dat ik uit Nederland kom begon de leraar te praten over de legal weed. Alle hoofden gingen mijn kant op en ik hoorde een stille " woooooooh " hahaha. Daarna had ik AP US History.... Het was zoo moeilijk en ik kreeg een huge boek mee... Midden in de les had ik ook lunch, we waren wat laat dus ik moest een salade eten (bij de salade bar was het namelijk niet druk hahaha). Daarna weer terug naar geschiedenis. Hierna had ik math 4/ advanced algebra. De klas bestond alleen maar uit negers, alie, een vriend van alie die blank is en ik. De klas was suuuper luid en allemaal class clowns het was echt erg! Hier ook icebreaker gehad, waarbij we propjes met drie dingen over onszelf door de klas moesten gooien en daarna de persoon van wie het was vinden (ik kreeg alie haha). Als laatste had ik Journalism aka Yearbook. Dit was verschrikkelijk. Ik zat achteraan samen met een exchange student uit Duitsland. Er was een klein groepje vooraan bij de leraar en zij deden alles. De rest zat er maar een beetje bij van ja.. oke... En we kregen geen kans om iets te doen. Ik wilde deze class dus veranderen haha. Toen ik thuiskwam (uitgeput) ging ik meteen naar bed haha.

Zaterdag - Ayusa orientation.

Kim en ik kwamen hier aan om 10 uur sharp en meteen werd Kim gevraagd om te blijven want iemand had last minute afgezegd. Het was best leuk daar en we kregen gewoon heel veel informatie over de regels, onze gevoelens en wat de doen als. Aan het einde was er ook een quiz en natuurlijk als proud dutchie won ik deze samen met nog een ander Nederlands meisje. Onze prijs was een fotolijstje yay!!

Verder niet veel gedaan die dag, alleen wat rondgereden op de 4 wheeler (ook hier komen fotos van). Met Alie is het suuuper leuk, maar als Ken rijdt... Dang hij gaat hard haha. Ik draag ook altijd een helm (wat Alie maar raar vindt want ze vindt dat het niet hard gaat hahaha).

Zondag - Church

Ik moest om 8:30 bij church zijn. Ik ging met Alie mee naar de mis. Dit was echt heel oncomfortabel en ongemakkelijk. Ik voelde me erg gedwongen om gelovig te worden, aangezien de pastoor steeds zei 'You HAVE to step up and be the christian God wants you to be'. Ik was hier dus erg van geschrokken. Die avond voelde ik me (alweer) ziek en ben toen niet meer terug gegaan naar church. Volgende week ga ik wel even savonds want dat schijnt leuk te zijn hahaha.

Vandaag (maandag)

Vandaag had ik weer school en GELUKKIG is mijn rooster veranderd. Het ziet er nu zo uit:

1. British Literature

2. Psychology

3. Healtcare Science

4. Intermediate Chorus (koorklas)

5. Intro to Computer Tech and Business

6. Math 4/ Advanced Algebra

7. US History

Het was weer erg vermoeiend en ik kreeg mijn eerste tekenen van heimwee. Ik voelde me niet op mijn gemak en ging alles vergelijken met thuis. Ik dacht steeds was ik maar daar.. Met mijn vrienden.. Want vrienden maken hier gaat niet zo makkelijk omdat de mensen steeds weglopen als je tegen ze praat. En ze hebben ook heel erg groepjes hier dusja... Als je erbij probeert te staan kijken ze je raar aan.

Verder heb ik al lekker veel huiswerk gekregen. Morgen heb ik een history quiz, staten van amerika kunnen noemen (nouja alleen de zuidelijke staten want het is easy history yay) en een heel project heb ik moeten maken voor history... bah! En ik moest een hele autobiografie schrijven voor literatuur... Meh.

Oke deze blog is echt al suuuuper lang geworden en ik ben er moe van geworden haha. Ik upload de fotos morgen of ergens deze week haha. Komt goed! Ze staan iig op facebook.

Oh nog 1 ding.. Vandaag was het erg moeilijk qua heimwee. Ik voelde me erg verdrietig en wilde naar huis. Dit is eigenlijk al zo sinds zaterdagavond alleen ik stop het steeds weg. Ik heb nu afgesproken met Kim dat ik dat niet meer doe en haar meteen bel of sms als ik op school zit en voel me slecht. Ook moet ik gewoon met haar praten meteen als ik me sad voel. Ik heb geskypt met mijn vader en daar voelde ik me ook een stuk beter door. Ik hoop dat ik het jaar red, want het is toch een stuk moeilijker dan ik dacht!

Xxxxxx American Olga

Reacties

Reacties

Karianne

Aww, het klinkt als een leuke week, maar ook erg moeilijk! Heel veel sterkte en probeer het beste eruit te halen, you are going to love it there. I promise you that.

:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active