olgaruwe.reismee.nl

What???

Zoals jullie aan de locatie kunnen zien, IK BEN IN AMERIKA!!!!

Vrijdag1 Augustus - een dag vol emoties

Dit was mijn laatste volle dag in Nederland. ’s Avonds had ik met mijn gezin en twee oma’s een laatste barbecue. Dit was natuurlijk erg gezellig maar ik begon wel steeds meer te voelen dat ik weg ging. Het afscheid was ook erg raar. Het was niet zo zeer verdrietig, maar heel raar. Aan de ene kant was ik verdrietig maar aan de andere kant dacht ik, het is maar een jaar, en ik heb er zo veel zin in, etc.

Natuurlijk kon ik voor geen meter slapen, en toen ik eenmaal sliep, werd ik ook nog eens om half 3 wakker. Ik ben toen maar opgestaan en me een beetje klaar gaan maken voor de grote reis.

Zaterdag 2 Augustus - The big day!!!

Ik kon het niet geloven, het voelde allemaal zooo raar! Ik besefte heel goed dat het nu echt ging gebeuren, en dit bleek ook zeker uit al mijn tranen. Het afscheid zelf was dan ook erg moeilijk voor me. En natuurlijk, problemen bij de douane! De man achter de balie vroeg of mijn ouders er nog waren, hij wilde een vorm van toestemming zien. Nou na het afscheid moest ik dus weer terug om ze te halen. Nadat alles was goedgekeurd kon ik definitief afscheid nemen en doorlopen naar de gate. Ohja, mijn vliegtuig had vertraging. 1 uur en 15 minuten... Een half uur voor de boarding kwam ik aan bij de gate en moest dus wachten. Alles verliep gewoon goed en ik had totaal geen problemen bij de security. Alleen werd mijn tas achtergehouden, door een vreemd klemmetje (mijn capo voor de gitaar), maar nadat ik uitlegde wat het was kon ik vrolijk doorlopen.

Ik kreeg een Economy Plus plek, wat meer beenruimte betekende. Dit nadat ik had gevraagd om een window seat. Nadat ik mijn plekje had gevonden, steeg het vliegtuig redelijk snel op. We hadden enorm veel turbulentie, de hele vlucht lang. Hierdoor kon ik niet slapen en ook niet echt comfortabel zitten. De vlucht verliep heel snel, ondanks ik niks aan het doen was de hele tijd haha. Maar toen kwam het vervelende.. Het landen duurde heel lang. Ik had een half uur om de boarding van mijn volgende vliegtuig te halen en een uur voor het volgende vliegtuig zou vertrekken... En yep ik moest nog door de Immigration... Dit duurde zo'n 40 minuten. Daarna snapte ik er steeds helemaal niks van en werd ik door mensen geholpen, steeds een paar meter verder en dan weer iemand anders vragen. Uiteindelijk kwam ik om 2:28 pm aan bij de gate, het vliegtuig zou om 2:24 vertrekken.. GELUKKIG had het vertraging!!

Toen dus de 2,5 uur durende vlucht naar Atlanta. Dit duurde uiteindelijk 2 uur haha. Ik kon helaas niks zien als ik naar buiten keek, door de wolken, maar ik heb tijdens het opstijgen de New York skyline gezien en tijdens het landen nog van die typische Amerikaanse wijkjes, super mooi!!

Het was een wonder, mijn telefoon deed het!! Ik kon Kim (mijn gastmoeder) sms'en dat ik er was en meteen ook even mijn ouders informeren. Maaar natuurlijk waren er weer problemen, de slurf om uit het vliegtuig te komen was kapot. Daardoor moesten we met een trap eruit en jezus wat was het heet!!! Ik ging snel naar binnen en zag daar meteen Kim staan aan de gate. Het was super leuk om haar te zien en het voelde meteen aan als familie. Daarna meteen doorgelopen naar Bagage Claim. Hier heb ik Ken (gastvader) en Alie (zusje) ontmoet, ook hetzelfde, super leuk! Oh en NATUURLIJK was mijn koffer er niet. Ik heb dus een formulier moeten invullen en zou mijn koffer de volgende dag 's avonds moeten krijgen.

We gingen na alle drama uit eten bij Apple Bees. Onze bediening vnod het enorm interessant dat ik uit Nederland kwam en praatte iets langzamer voor me en legde het allemaal wat meer uit, wat de gerechten waren. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een sample van 3 dingen: Cheeseburgers, Mozzarella Fried Sticks en Honey BBQ Wings. Het was super lekker! Oh en ik kreeg een Sweet Tea MET FREE REFILLS!!!

Snel in de auto op weg naar huis. Ik viel hier eindelijk in slaap en werd net voordat we er waren weer wakker. Toen ik aankwam was het donker dus ik kon de tuin niet echt meer zien. Het huis was suuuper groot! En de hond ook haha. Ik ging meteen naar bed en viel lekker in slaap.

Zondag 3 Augustus - What?

Ik werd om 6 uur 's ochtends wakker en ging maar uit bed, omdat ik honger had. Kim was ook wakker omdat ze naar de kerk zou gaan. Ze maakte toast voor me met Apple Butter, wat een soort van appelstroop is maar dan met de structuur van jam. Super lekker! Hierna gaf ik Kim haar cadeautje (een mok met de Nederlandse vlag) en ging ik haar uitzwaaien. Wauw! Mijn koffer stond ineens voor de voordeur! Ik super blij haha. Ik was nu even alleen, aangezien Kim dus naar de kerk was en Ken en Alie nog lagen te slapen. Ik begon foto's op te hangen in mijn kamer en pakte mijn koffer uit. Snel daarna werd Ken wakker en ging ik gezellig Bell (de hond) uitlaten. Het was nog steeds super heet!! (En zij hadden het koud...) Hierna even geskypet met iedereen en mijn koffer verder uitgepakt. Alie werd ook al snel wakker en we hebben gezellig samen wat gekletst in haar kamer :) Ik vind het super leuk om een zus erbij te hebben! Ze lijkt erg veel op me en het klikt heel goed. Ik gaf Alie haar cadeau, een muts met I amsterdam en ze vond het heel leuk. Het is trouwens Alies verjaardag vandaag haha. Kort daarna kwam Kim thuis en had Chelsea (Alies oudere uit huis wonende zus) meegenomen. Zij had een huge taart bij voor Alie en ook Chelsea was erg aardig. We gingen naar Denny's voor de lunch en yep.. Ik werd ziek. Ik was opeens heel erg misselijk en had hoofdpijn en buikpijn. We gingen dus ook snel weg. Maar Alie wilde eerst nog naar exotic pet store, dus deden we dat even. Het was super grappig, al die huge slangen en spinnen. Ik ben er zelf heel bang voor en Kim ook dus we zaten elkaar een beetje op te jutten haha. We gingen na een paar minuten kijken wel weer snel naar huis. Hier meteen terug naar bed gegaan en proberen te slapen. Maar Alie kwam binnen haha. We hebben heel lang op bed gelegen en filmpjes gekeken op de laptop, super gezellig! Daarna gingen Kim en Alie naar de kerk en Ken bracht Chelsea terug naar huis. Nu zit ik hier, alleen thuis, een appel te eten (die echt super lekker is) en ik ben gelukkig. Het is super leuk hier en ik had het niet beter kunnen treffen! Ik ga straks, als iedereen terug is, de rest van de cadeautjes geven en weer vroeg naar bed!

What? Is het woord wat momenteel boven aan de lijst met frequently used words staat. De helft van de tijd versta ik de mensen hier niet (iedereen heeft een enorm zuidelijk accent), of ik ken woorden niet, of ik snap gewoon niet wat er gebeurt haha. De taal (op het accent na) voelt heel normaal en natuurlijk en ik praat eigenlijk zonder problemen. Verder voelt eigenlijk alles heel normaal haha. Ik mis op dit moment iedereen wel, maar ik heb nog geen heimwee.

Ik heb geprobeerd het zo kort mogelijk te houden, en ben nog steeds heel veel vergeten maarja haha. Ik zal weer schrijven na een paar dagen!

Reacties

Reacties

Karianne

Klinkt supper. Jammer dat de reis wat raar verliep maar je bent er dan toch gekomen! Voel je je ondertussen al weer wat beter? Waar werd je eigenlijk ziek van? Haha zo veel vragen.... Je gast gezin klinkt supper gezellig!

Veel plezier daar verder!

Groetjes,

Jade

Klinkt geweldig Olga! Have fun!!

Olga

Thanks! Ik heb wat op bed gelegen, gechillt voor de tv en wat gegeten (een appel, want het vette was een beetje too much) en voel me nu wat minder misselijk! Ik werd waarschijnlijk ziek van de jetlag, het eten en de overwhelmingness bij elkaar.

Elma

Wat een avontuur met alles wat je al hebt meegemaakt! Geen wonder dat het even overwhelming is! Over een tijdje praat je net zo layed back als zij, zul je zien ;) ????

renate

Heel fijn om te horen dat je het zo leuk hebt. Wel minder dat het vliegen niet zo soepel verliep. Beterschap en heel veel plezier

Marisa

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Olga, enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active